Saturday, January 7, 2012

~Hanya satu penulisan oleh penulis...~

Assalamualaikum WBT dan salam 1Malaysia...
apa khabar semua yang membaca blog or post kali ini....
tiada apa pun yang hendak saya tuliskan sebenarnya....
cuma kerana rasa sebak di dada yang titak tahu mana puncanya....
terasa diri seperti bersendirian walaupun ditemani kawan-kawan yang ceria...
alhamdulillah...aku bersyukur dengan kurnian-Mu ini Ya Allah....
mungkin sedih sebak memikirkan nasib diri...
atau mungkin....
mungkin kerana dibuai lagu-lagu yang ber'genre' sedih...

yang memasuki hati yang kian sepi ini...
mungkin juga termenung...
merenungi masa depan yang masih samar.....
yang hanya malap diterangi harapan....
namun aku yakin...
berharap gantung kepada doa kepada Allah SWT...
ibarat lampu suluh...
walaupun mungkin lambat untuk aku menjumpai sesuatu pada masa hadapan....
sesuatu yang aku panggil "impian"...
impian yang aku cari sedang berada pada masa hadapan....
yang diterangi malap dengan cahaya bergelar harapan...
kuberharap akan aku temui impian ini...
kerana aku yakin....
yakin pada "lampu suluh" yang aku bawa...
yang aku yakin...
yakin bateri tidak akan habis....
akan aku temui impian ini....
saat aku temui itu...
pasti ku kan bersujud ke tanah....
bersyukur dan memuji-Mu Ya Allah....
ya...aku ingin sungguh menemui impian itu....
kerana aku tahu...
bukan aku seorang yang inginkan impian itu...
semoga sahabat dapat doakan aku untuk impian aku itu....
insyaAllah...

sekian...terima kasih...
luahan hati seorang penulis...

No comments:

Post a Comment