Monday, August 15, 2011

~Kerana aku cinta...~

Assalamualaikum...Salam Sejahtera....

semua-semua yang sudi baca...
post aku yang sekian lama menyepi nie...
haaa...dah laa biar blog bersawang...
tiba-tiba jew post jiwang karat tak leh blah kan...
tapi tak pelah dah namakan laman sesawang jadi biarlah ianya bersawang...
hahahahaha
just kidding...
wooohooo....
aku mintak maaf erk kalu ade sesape yang terasa ati aku lama xpost...
perasan ramai orang baca blog aku...
weeeekkkkk....
hehe...sajew nak perasaan sikit out of the blue nie...
tak leh blah tul ayat....

ok....
time nak tekan keyboard untuk post nie plak laa otak kering...
adui...nak cakap pasal ape erk...
ermm...ok...
first of all...aku nak ucap selamat menyambut Ramadhan al-mubarak...
sempena bulan yang mulia ini...saya...
dengan nama ringkasnya azril...
nak susun 10 jari kalu ada wat salah pape erk...
0-0
hehehe...xde goal seri deh...

ok...back to the post...
kerana aku cinta....
kadang-kadang kita ni kan...
nie special untuk buat yang dah dapat cinta manusia ini...
senang sikit nak faham...
orang kata kan...
"oih banyak benar ko belanja dye...dye bukan bini ko pown"
"wah cutenye korang...harap2 berkekalan lah yew..."
"eh ko nak amik dye jadi bini ko kew??"
"eh ko nie nak main2 dengan dye kew serius ini.."
ok...lebih kurang laa nie kan...
ini sometimes budak-budak zaman sekarang punya minded...
sebab apa...
sebab dyeorg anggap "couple" nie mainan...
oohhh....yela kan...bila nak "couple"...
perrgghhhh ayat jiwang karat tak leh blah...
"kalau kau laut aku pantai"
"kalau kau penyapu aku tukang sapu"
last2 bila dah kau jadi sampah...disapunya ke dalam tong sampah...
ini laa yang banyak terjadi...
bila dah putus...
"alaa biasalah cinta monyet..cinta remaja cinta kat sekolah"
"alaaa kitaorang in open relationship"
ek eleh..dah laa korang tahu "couple" tu tak boleh...
adui...wat macam mainan laa pulak...
melainkan kalau korang betul-betul cinta...
sayang sangat...
bak kata mandi x basah tipu laa...
mana ada mandi x basah...
mandi guna pasir agaknya....
hahahaha....
kalau laa korang dah pasang niat nak buat si dia tu isteri korang or nak jadi suami korang...
bagitahu mak bapak...kenalkan dyeorg...
tengok mak bapak korang restu tak...
kalu restu alhamdulillah...
moga jodoh cepat...
dah kalau dyeorg tak restu...
tak payah laa dah nak bergalak gatal gelenya dah...
belajar laa cek mek molek weeeiiii....
hehehe..

aku bagitahu ni sebab aku buat macam tu...
bagi aku...benda cintan cintun nie bukan mainan...
kalu mainan...dari baby lagi dah aku main...
soal perasaan hati ni aku anggap benda yang amat2 serius...
sebab tu bila aku dah dapat tawan hati sayang aku nie...
terus aku jumpa mak bapak dia..
dia pown jumpa mak bapak aku...
alhamdulillah...dyeorg semua restu hubungan yang bakal terjalin nanti...

korang mesti rasa takutkan...
"uishh...mana boleh...nanti kalu aku gitau mak bapak aku/dia..nie mesti kena kejar dengan parang keliling kampung"
aku pun takut jugak..
tapi aku beranikan diri...
mana aku dapat keberanian ni...kenapa aku sanggup buat semua ni...
ini kerana aku cinta,..
ikhlas untuk mu sayang...
semoga jodoh kita dipercepatkan dipanjangkan..
urusan kita dipermudahkan...
~tolong doakan deh...~
mekaseh...:-)
dah panjang-panjang nie..
aku nak end laa post nie...
soo...fikir2 ape yang aku gitau nie deh...
hehehe...
aku nak mintak maaf lagi kalu ada...
salah silap atau apa2 yang menyinggung persaan or anything unpleasent...
soo...sekian sahaja daripada saya...
selamat berpuasa dan selamat beramal...
Assalamualaikum w.b.t. & Salam Ramadhan

5 comments:

  1. semoga Allah mempercepatkan jodoh kalian..moga ada masjid yang terbina atas redha dan kasih sayang dari Allah s.w.t.
    insyaAllah..ameen

    ReplyDelete
  2. amin..mekaseh adah dan layyinul harir^cuiya di atas doa kalian..semoga kalian dalam rahmatNya jua..amin

    ReplyDelete
  3. sy lau kenal ngn org yg special siket je mesti citer kat ibu tp ibu xpnah restu tau.huhu last2 smpai skang single.kesian kan?haha

    ReplyDelete
  4. @atiqa: kdang kita tak tahu apa yang mak ayah kita fikir...tapi kita kena ingat...parents nie mentality diaorg just want the best for their children..so pasti ada hikmahnya single lagi...kumbang masih bnyak lg yg blum awak jumpa...

    ReplyDelete