Wednesday, September 29, 2010

~Perjalanan Ku ke Moscow~

~Assalamualaikum dan salam sejahtera~

Alhamdulillah, Alhamdulillah, Alhamdulillah
Perjalanan aku ke Moscow telah berjalan dengan cukup lancar..
Minta maaf  laa kalu aku x gtau tarikh dan masa aku bertolak…
Sebenarnya aku sibuk gak laa time last2 aku nak fly nih..
Mcam2 ag x settle time tu…adui…
But….Alhamdulillah semua tu dah selesai dan aku dah pown sampai di Moscow dengan selamat Alhamdulillah…

OK….baru ni aku naik flight bertarikh 22hb September 2010 @ 2.55 a.m.
Well...kebanyakan geng2 aku naik kat KT dan gather kat KLIA…
Tapi aku lain sikit…aku terus naik kat KLIA…
Sebab ramai ahli keluarga aku duk kat KL nie...
hee...aku sampai kat sini keesokan harinya 23hb September 2010 @ 1.30++ if not mistaken..
hehehe....kitaorg transit kat Doha 2 jam...
fuhh...mujur laa 2 jam jew transit...me hahaha
hehe...kalu x...jenuh laa aku nak nunggu kat Doha tu...
alhmdulillah...

pasal flight...kitaorg naik Qatar Airlines...
so smua mkanan kat dalam tu confirm halal...siap ade cop halal ag tu beb....hahaha
k...fligt pertama tu kire plane yg bsar gak r...
kire best laa..
hehehe...
bleh tgok citer....boleh main game...dgar lagu...
besa....x prnah naik plane bsar hehehe...
tp frustrated nye utk plane kedua...
flight mcam nak g sarawak drpd semenanjung...
tp dlam air asia lbih bsar drpd plane yg aku naik..
adui...tp x pela...asalkan aku selamat sampai Moskow...
sorry laa aku lambat sikit citer psal nie...dah seminggu aku ade kat sini baru nak update blog...
truk btul aku nie...adui..
huhuhu....

ok2...bile smpai tu...trus aku pegi hostel yg akan aku stay...
kitaorg pnggil hostel nie sbgai pushkin...
name nie di ambil sempena nama A.S.Pushkin..
dye nie seorang ahli sastera yg masyur laa kat sini...

hua3...
ok...tp aku rase kalu leh aku nak pindah ke tempat lain r thun dpan..
mybe kvartira meaning apartment...
x laa ade praturan kan n selesa laa nak dduk kan...
lpas smpai sini...keesokannya kitaorg jlan kaki agak jauh laa ke pjbat ejen kitaorg..
utk uruskan dokumen2 kitaorg...
psal russia...nnti aku cerita dalam post aku yang lain k hahaha...

lame giler tuggu urusan tu..adui....
k laa...nnti aku post balik yg lain...cerita pasal khidupan kat sini...
macam2 dugaan derr...hua3
tp alhamdulillah...semua ok...kitaorg sedang adapt ngan keadaan kat sini wee...
soo cold..wee~
hee...
k laa...rasenye stakat nie laa dlu posting nie...
k...doakan aku n d geng berjaya n baik2 sahaja di sini...
hee...k thanx for the read...miss u all...

~Salam Ukhuwah-Salam Penghubung-Assalamualaikum~

1 comment: