Monday, March 14, 2011

~Aku nak berubah.....~

~Assalamualaikum WBT dan Salam Sejahtera~

waaaaaaaa............
dah lama gila aku tak buat 'post untuk' blog ni...
minta maaf yew cik blog hee...
ermm....
bukan apa...entah laa...
bukan tak nak post ape-ape....
'or' buka tak ada idea untuk post...
'or' bukan tak ada masa untuk ber'blogging ni...
tapi..entah laa...tak beberapa pandai nak terang jiwa ni...
senang pendek cerita...tak ada 'feel' nak menulis huhu....

otei2...
aku nak cerita laa kan apa yang aku buat selama aku tak ber'blogging di hujung minggu ni..
ok..'first of all'....
'start' dari minggu 'last' aku 'post' tu...
yang pasal Maulidur Rasul tu...
dah macam-macam 'test' ade...
mula dengan anatomi yang agak laa payah...
kemudian histologi yang boleh kira boleh jawab laa...alhamdulillah...
kemudian biologi yang cikgunya amat^(infiniti) menyakitkan jiwa dan persaan...
dan bahasa Latin yang juga cikgunya menyekitkan hati...
fizik yang selalu mendebarkan huhuhu....
macam-macam huu...
tapi alhamdulillah masih lagi bertahan dan insyaAllah akan terus bertahan hinggalah ke titisan darah terakhir...
haaa...tu dia ayat jihad...kan menuntut ilmu kerana Allah itu juga satu jihad....
insyaAllah kita perbetulkan niat kita bukan setakat belajar kerana Allah...
tapi juga hal-hal lain kerana Allah....
insyaAllah....


ok...jom balik pada tajuk asal 'post' ni...
aku nak berubah...
ayatnya mudah...
sangat mudah...dan semestinyalah berubah ke arah baik..
tapi nak melakukannya dengan hati dan fizikal...
bukan senang seperti lidah yang mudah melafazkan kata...
ianya memerlukan satu hasrat yang betul-betul ingin berubah...
aku tulis ni sebab aku nak bagitau pasal aku..
dengan berubah ni hmmm...
yela...biasalah orang macam aku ni...
banyak yang negatif...
so bila aku datang semangat nak berubah sikit...
macam-macam aku 'plan'...
hahahahahaha....
last-last jadi macam yang digambarkan dalam pepatah Melayu berbunyi...
ehem..ehem..."hangat-hangat tahi ayam" huhuhu...
lebih kurang laa tu huhu...
'last2' semua hasrat impian tu entah ke mana..huu...
aku tak berubah-ubah huu...
sedih-sedih...
insyaAllah kali ini aku akan boleh berubah huu...
insyaAllah...rakan taulan yang membaca ni...
tolong doakan yew...
semoga kita semua terus berubah ke arah kebaikan...
dan hari esok lebih baik daripada hari ini...
dan berterusan...insyaAllah...
minna..hontooni arigato gozaimasu....
semua yang membaca...terima kasih bebanyak yew meluangkan masa membaca 'post' yang merapu ni huhu...
ape-ape pun rasanya dah panjang celoteh dari aku ni hmm...
sampai di sini sahajalah 'post' aku untuk kali ini yew...

k semua...
harap semuanya dalam keadaan sihat sejahtera...
insyaAllah...semoga kita semua dalam sentiasa lindungan dan rahmat-Nya...
terima kasih kepada semua...dan minta maaf kalau ada salah dan silap...
yang baik itu datang daripada Allah....dan yang buruk itu adalah sebab kekurangan saya sendiri...
(=...sekian...terima kasih...=)

~Assalamualaikum WBT...&...Salam Sejahtera~


No comments:

Post a Comment